Agentie Imobiliara in Bucuresti si Ilfov - Imobilis.ro > Blog > Stiri Imobiliare > Diferențele dintre generații în procesul de achiziție a unei locuințe în România
cumpar apartament Bucuresti

În România, procesul de achiziție a unei locuințe este marcat de diferențe semnificative între generații. Un studiu recent realizat de platforma de imobiliare Storia.ro arată că românii își achiziționează prima locuință, în medie, la vârsta de 29 de ani, iar motivul principal pentru această decizie este dorința de a-și amenaja propriul spațiu conform preferințelor personale. Această tendință este comună tuturor generațiilor analizate, de la cea a Baby Boomers până la generația Z.

Generația Z și dorința de proprietate

Potrivit studiului Storia.ro, generația Z (cei sub 26 de ani) este caracterizată de dorința puternică de a deveni proprietari ai propriilor locuințe. Pentru această generație, motivul secundar al achiziției imobiliare este reprezentat de dorința de a-și asigura un loc pe care să-l numească acasă (53%). Alte motive importante pentru aceștia sunt dorința de a avea un spațiu mai mare (28%), de a fi mai aproape de locațiile cheie din oraș, precum locul de muncă, școlile sau grădinițele (28%), dar și faptul că rata bancară pentru achiziție ar putea fi similară cu cheltuielile pentru chirie (24%).

Generația Y și nevoia de spațiu

La fel ca și generația Z, cei din generația Y (27-42 de ani) consideră că proprietatea asigură o stabilitate și le oferă posibilitatea de a-și amenaja spațiul în funcție de preferințele lor. Un alt motiv important pentru aceștia este dorința de a locui într-un spațiu mai mare (38%). De asemenea, un factor principal în luarea deciziei de achiziție este evenimentele de importanță majoră din viața personală, cum ar fi căsătoria, divorțul sau venirea unui copil (26%). Pentru această generație, achiziția imobiliară reprezintă și o modalitate de investiție (20%).

Generația X și motivele de achiziție

Cei din generația X (43-58 de ani) sunt caracterizați de dorința de a face o investiție imobiliară (24%), de a cumpăra o proprietate pentru un alt membru al familiei (21%), dar și de dorința de a locui într-un spațiu mai mare (19%). Proprietatea reprezintă pentru aceștia un simbol al statutului social și al stabilității financiare. Fiind într-o etapă a vieții în care au atins stabilitatea profesională, aceștia consideră că este momentul potrivit pentru a investi într-o locuință.

Generația Baby Boomers și schimbările

Cei din generația Baby Boomers (peste 59 de ani) doresc să achiziționeze o nouă locuință din dorința de a se muta în alt oraș (27%), dar și din alte motive (22%). Un alt factor important pentru aceștia este dorința de a avea mai mult spațiu (18%) și de a deveni proprietari (17%). Pentru această generație, achiziționarea unui nou imobil reprezintă o parte a planurilor lor de viitor și o modalitate de a se bucura de confortul și independența oferite de o nouă casă.

Profilul cumpărătorului imobiliar în funcție de vârstă

Studiul Storia.ro a relevat că cei mai mulți respondenți care și-au arătat interesul pentru achiziționarea unei locuințe în următorii doi ani fac parte din generația Baby Boomers (peste 59 de ani), urmați de cei din generația X (43-58 de ani), generația Y (27-42 de ani) și generația Z (sub 26 de ani). Acest lucru este în concordanță cu vârsta medie de achiziție a primei locuințe, care este de 29 de ani.

Durata de locuire într-o locuință achiziționată

Majoritatea respondenților din toate generațiile analizate, inclusiv generațiile Z și Y, au indicat că intenționează să locuiască în locuința achiziționată pe o perioadă de peste 15 ani (40%). Cu toate acestea, generația Z și generația Y sunt mai flexibile în privința duratei de locuință, optând uneori pentru un interval de timp limitat (între 1 și 5 ani), aproximativ 30% dintre reprezentanții celor două generații alegând această variantă.

Concluzie

Conform studiului realizat de Storia.ro, achiziționarea unei locuințe reprezintă un obiectiv comun pentru români în toate generațiile. De la generația Z, care își dorește să devină proprietari și să aibă controlul asupra propriului spațiu, până la generația Baby Boomers, care caută o nouă locuință pentru a se muta sau a se bucura de mai mult spațiu, motivațiile și preferințele generale pot fi observate.

Stabilitatea financiară, dorința de autonomie și investiția în propriul confort sunt doar câteva dintre motivele care îi determină pe români să achiziționeze o locuință. Indiferent de generație, proprietatea reprezintă o opțiune atractivă, iar tendințele pieței imobiliare vor continua să fie influențate de nevoile și dorințele acestor diferite generații.

Referință: Studiu Storia.ro: Diferențele dintre generații în procesul de achiziție a unei locuințe

Acest articol a fost publicat de catre agentia imobiliara Imobilis.ro. Daca detineti un imobil in Bucuresti sau Ilfov, pe care doriti sa il vindeti sau sa il inchiriati, ne puteti apela cu incredere, va stam la dispozitie https://imobilis.ro/contact/.

Sunteti Proprietar? Apelati-ne